Рідина гідропідсилювача керма: як її поповнити та причини погіршення стану гідропідсилювача керма
Нормальний термін служби системи гідропідсилювача керма відповідає терміну служби автомобіля, за умови, що в системі немає витоків робочої рідини. Використання неякісної оливи або її передчасна заміна є найпоширенішими причинами виходу з ладу гідропідсилювача керма. Прочитайте нашу статтю, щоб дізнатися, як уникнути цих помилок, а також як правильно вибрати і замінити гідравлічну рідину.
Причини погіршення якості гідравлічної рідини в системі гідропідсилювача керма
Інтенсивне навантаження на ГУР і сильне падіння тиску в системі призводять до швидкого погіршення якості оливи. Є чотири основні причини погіршення якості масла:
Перегрів;
Занадто інтенсивне використання гідропідсилювача керма (агресивний стиль водіння);
Система пошкоджена;
Рідина не відповідає технічним умовам автомобіля.
У сучасних автомобілях перепускні клапани використовуються для захисту компонентів системи від пошкоджень.
Коли слід замінити рідину ГПК?
Більшість автовиробників, включаючи Mitsubishi, Volkswagen і Ford, рекомендують міняти рідину кожні 1-2 роки або кожні 100 000 км пробігу. Наступні ознаки вказують на необхідність позапланової заміни:
Зміна кольору; олива стала темною;
Поява запаху горілого;
Збільшення опору рульового управління;
Аномальні шуми при повороті керма;
Витік рідини.
Також слід міняти рідину під час ремонту насоса або інших деталей рульового керування автомобіля. Використання оливи, первісні властивості якої втрачено або яка є непридатною, може призвести до пошкодження насоса або змійовиків і призвести до передчасного зносу елементів ущільнювачів. Ущільнювальні елементи низки автомобілів, таких як Toyota Corolla, Subaru Impreza і практично всіх моделей Volkswagen заміні не підлягають. Якщо вони зношені, необхідно встановити новий гідропідсилювач керма.
Як вибрати рідину для гідропідсилювача керма
Існує кілька основних типів рідин:
1. Мінеральні. Вони містять очищені нафтові фракції і присадки для поліпшення технологічних властивостей масла. Головною перевагою мінеральних рідин, крім їхньої ціни, є те, що вони не чинять агресивного впливу на гумові елементи. Але недоліком є невеликий термін служби і схильність до піноутворення.
2. Напівсинтетичні. До їх складу входять як мінеральні, так і синтетичні речовини. Їх перевагами є низька в'язкість, стійкість до піноутворення і гладкість. Але напівсинтетичні рідини руйнують гумові компоненти системи гідропідсилювача керма.
3. Синтетика. Зазвичай вони складаються зі спирту вищого ґатунку, поліестеру і невеликої кількості частково рафінованої олії. Для зниження руйнівного впливу на гумові прокладки в нього входять спеціальні присадки, які змішуються з сумішшю синтетичних масел. Синтетичні оливи досить дорогі, забезпечують відмінні експлуатаційні характеристики: стійкість до піноутворення, здатність працювати за екстремальних температур і тривалий термін служби.
На упаковці рідини ГУР автомобілів зазвичай вказана стандартна інформація і для яких марок автомобілів її можна використовувати.
Гідравлічні рідини відрізняються не тільки за складом і характеристиками, але й за кольором, і найпоширеніші з них - наступні:
1. Червоний. Вони виготовляються за стандартами GM Automotive Group і також відомі як Dexron. Вони виробляються як самою компанією, так і іншими виробниками. Ці рідини використовуються в моделях Toyota, Kia, Mazda та GM.
2. Жовті. В основному призначені для моделей Mercedes-Benz. Вони були розроблені компанією Daimler, але також виробляються іншими ліцензованими виробниками.
3. Зелені. Виробляються німецькою компанією Pentosin. В основному використовуються в автомобілях Volkswagen, Ford, Bentley, BMW і Volvo, а також в автомобілях групи Daimler.
Однак помилково вважати, що оливу для гідропідсилювача керма слід обирати лише за кольором. Колір не завжди відображає склад. Наприклад, рідини Dexron можуть бути як мінеральними, так і синтетичними, незважаючи на однаковий колір. Змішана суміш мінеральних, синтетичних і напівсинтетичних рідин заборонена.
Самостійна заміна рідини гідропідсилювача керма
Замінити рідину гідропідсилювача керма може будь-хто. Це проста операція, яку можна виконати всього за 30 хвилин. Для цього вам знадобиться великий шприц, тримач для старої рідини та рукавички.
Дотримуйтесь наступної послідовності дій:
Підніміть і закріпіть передню частину автомобіля за допомогою гідравлічного або механічного домкрата.
За допомогою шприца і насоса злийте стару рідину з бачка.
Під'єднайте зворотний шланг і помістіть його в готову ємність. Потім злийте масло.
Залийте нову рідину в систему.
Поверніть рульове колесо до упору кілька разів.
Після того, як ви злили стару рідину, залийте нову до позначки, яка знаходиться на поверхні бачка з рідиною ГУР або автомобільного масляного щупа, закріпленого в кришці ємності. Доливайте масло доти, доки зі шланга не потече нова рідина.
Під'єднайте шланг на місце, запустіть двигун і поверніть кермо в обидва боки.
Залийте рідину назад до позначки.
Висновок
Купуйте тільки якісну оливу, завжди дотримуйтесь технічного регламенту вашого автомобіля, не ігноруйте рекомендації щодо заміни оливи. Спокійний стиль водіння, своєчасна заміна рідини ГПК і дотримання правил забезпечать довгу і надійну роботу системи гідропідсилювача керма.
Найкращі продукти у своїй галузі:
Олива для гідропідсилювача керма Mazda 323
Олива для гідропідсилювача керма Renault Duster